Український інститут вивчення Голокосту «Ткума»
Главная КонтактыГостевая книгаCcылкиАнонсыФотогаллереяМузеи
Сегодня: 20.03.2019 г.
Навигация
Язык сайта
RUS/UKR RUS/UKRENG ENG
Главное меню
Главная Главная
О нас О нас
Научные программы: Научные программы:
Образовательные программы: Образовательные программы:
Просветительская деятельность: Просветительская деятельность:
Публикации: Публикации:
Анонсы Анонсы
События События
Музей: Музей:
Наши грантодатели Наши грантодатели
СМИ о нас СМИ о нас
___________________
Нові експозиції
Обратная связь
Контакты
Наши опросы
Гостевая книга
Наш форум
___________________
___________________
Каталоги сайтов
Каталог ссылок
Поиск по сайту
Вход на сайт





Забыли пароль?
Экспорт RSS
Подписка на новости

Последние новости



Наш канал на YouTube 

 
Главная
ІНТЕРАКТИВНИЙ СЕМІНАР Печать E-mail
30.04.2007 г.

ІНТЕРАКТИВНИЙ СЕМІНАР

«МІЖРЕЛІГІЙНА ТОЛЕРАНТНІСТЬ ТА ПОРОЗУМІННЯ»

 

Кожен народ відзначає не тільки державні, але й релігійні свята, тобто притаманні тій чи іншій релігійній спільноті країни. Таким чином здійснюється прагнення передавати культурну та історичну спадщину від покоління до покоління. Більшість людей особливо шанують святкові обрядовості, адже сама назва «свято» походить від поняття «Святість». Зробити так, щоб у багатонаціональному українському суспільстві різні національні особливості слугували культурному обміну та взаємозбагаченню, а не ворожнечі та відчуженню, щоб через пізнання культури, історії, звичаїв та традицій різних націй, що складають український народ, створювався клімат добросусідства та взаєморозуміння – такі завдання ставить перед собою Центр «Ткума», здійснюючи свою просвітницьку місію.

Відкриття інтерактивного семінару для учнів відбулося у атмосфері, яка відповідала змісту теми «Чужий чи інший?». Адже семінар було присвячено міжрелігійній толерантності та порозумінню з нагоди великих релігійних свят юдеїв та християн: «Песаху» та «Великодня», які майже збігаються у 2007 році у термінах відзначення.

28 березня до Центру «Ткума» завітали учні 8–10 класів ліцею № 100 та учні 8–10 класів Спеціалізованої єврейської школи № 144 Дніпропетровська. Для всіх учасників (близько 40 осіб), котрі є представниками багатонаціональної держави Україна, питання міжрелігійної толерантності було по-своєму близьке та актуальне. Адже кожен у своєму житті зустрічав випадки поведінки людей, що ображали людську гідність, право на самовизначення та заперечували право кожної людини на свободу совісті.

Завдання, яке поставили організатори семінару перед учасниками, полягало в тому, щоб дати можливість порівняти поняття «чужий» та «інший» на прикладі історії Голокосту та ситуацій із сьогодення: тобто, дослідити, як певні зацікавлені кола чи особи, спекулюючи необізнаністю населення про звичаї та традиції різних національних культур сіють непорозуміння та ворожнечу у суспільстві. Адже саме поширення правдивих знань про культури та традиції різних народів, могли б слугувати запобіжником Катастрофи у минулому і надати  уроки задля збереження у майбутньому найбільшої цінності – ЖИТТТЯ КОЖНОЇ ЛЮДИНИ.

 Проблемне завдання семінару «Чужий чи інший?», яке розв’язувала зі старшокласниками психолог Тетяна Кахіані, примусило їх замислитися над питаннями «Хто я? Хто ми?», у якому багатоманітному національному світі ми народжуємося та живемо. Заняття «Безлюдний острів» примусило учасників відчути взаємозалежність людей, взаємну відповідальність та взаємодопомогу. Виконуючи тест «Національні меншини в Україні», кожен відкрив цікаві особливості та розмаїття традицій, звичаїв, різних національних груп, які складають український народ. Зокрема цікавими були розповіді про традиції святкування свят «Песах» у юдеїв та «Пасхи» (Великодня) у християн.

В ході підсумкової дискусії було піднято ряд важливих для підлітків питань:

– Чи усвідомлюєте Ви себе представником своєї національності?

– Коли Ви відчуваєте гордість за свою національність?

– Коли Вам соромно за представників своєї національності?

– Чи виникало у Вас коли-небудь негативне ставлення до представників іншої національності? Чому?

– Чи вбачаєте для себе можливим створення сім’ї з представником іншої національності?

– Чи виникало у Вас коли-небудь бажання змінити свою національність?

– Що хотіли б дізнатися про представників інших національностей?

Осмисленню мистецьких образів, створених в роки Голокосту художниками, що стали в’язнями нацистських таборів та гетто, було присвячене заняття «Мистецтво і Голокост: спосіб виживання і творчі асоціації», проведене керівником освітніх програм Центру «Ткума» Світланою Герус.

Мистецтво періоду Голокосту було представлене як спосіб виходу з реальності, як спосіб виживання, як зв’язок із зовнішнім світом, як можливість боротися, залишатися людьми у нелюдських умовах Голокосту. Учасники порівняли малюнки різних за віком та майстерністю, але спільних за недолею  авторів – жертв Голокосту, та відзначили, що мова мистецтва у бажанні виразити свої почуття та передати свій біль і надію у майбутнє, у порозуміння між націями та народами, – універсальна.

Увагу учасників семінару привернули також і роботи тих, хто пережив Катастрофу і бажав застерегти сучасників художніми мистецькими засобами. Особливо вразили учнів роботи скульптора Вадима Сидура та художника Михайла Туровського, які передають жахливі образи з минулої трагедії з великим ступенем експресії.

Осмислюючи минулу Катастрофу, учасники виявили бажання докласти своїх зусиль у збереження мирного майбутнього та відобразити свої почуття у художніх образах. Спочатку спробували визначити, які суспільні явища заважають порозумінню, а які вироблені людством цінності, навпаки, сприяють злагоді, миру, здійсненню мрій, які плекає кожен. Виділивши найголовніші негативні чинники, від яких кожен хотів би позбавитись, та чинники добра, які хотіли б «взяти із собою у майбутнє», школярі зобразили їх у спільному художньому панно. З цією метою діти зображували поняття, що характеризують толерантні взаємини. Цікаво, що у різноманітному національному учнівському загалі саме у малюнках проявилися спільні цінності, прагнення любові та порозуміння, бажання донести зміст почуттів і понять якомога зрозуміліше. Художній образ, складений із різних малюнків, об’єднався у єдину ідею: захистити щасливе майбутнє планети Земля.

Як результат, думки юних художників сплелися у єдиному висновку: «Полюбити ближнього як самого себе!!!» Цим відомим висловом діти дбайливо «огорнули планету Земля» на виконаному ними панно, поєднавши разом усі малюнки композиції, поєднавши свою спільну надію на щасливе життя та здіснення юнацьких мрій…

 

Світлана Герус,

керівник освітніх програм

Центру «Ткума»

 
« Пред.   След. »
 
Статистика
Advertisement
Голосования
Нужен ли информационный бюллетень?



«ЖИВАЯ СЕМЬЯ»

ГЕНЕАЛОГИЧЕСКИЕ/СЕМЕЙНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ, ПОИСКИ И ИССЛЕДОВАНИЯ МЕСТ ПОСЕЛЕНИЯ ЕВРЕЕВ


• Еврейские культурно – исторические туры
• Исследования мест и объектов еврейской культуры
• Семейные туры
• Поездки на священные места
• Поиски и исследования штеттлей
• Поиски живущих родственников
• Архивные исследования, пояснения и переводы найденных документов
• Профессиональная видео/фото съемка мест еврейской культуры с их детальным описанием


Кто он-лайн
Статистика
Пользователей: 4229
Новостей: 1007
Ссылок: 228

 

Яндекс цитирования

free counters

Advertisement
Український інститут вивчення Голокосту «Ткума» - Украинский институт Изучения Холокоста «Ткума» (Возрождение)
TKUMA UKRAINIAN INSTITUTE FOR HOLOCAUST STUDIES
Центр "Ткума" 2006–2013 год
tkuma@tkuma.dp.ua
© 2019 Український інститут вивчення Голокосту «Ткума»