Український інститут вивчення Голокосту «Ткума»
Главная КонтактыГостевая книгаCcылкиАнонсыФотогаллереяМузеи
Сегодня: 20.03.2019 г.
Навигация
Язык сайта
RUS/UKR RUS/UKRENG ENG
Главное меню
Главная Главная
О нас О нас
Научные программы: Научные программы:
Образовательные программы: Образовательные программы:
Просветительская деятельность: Просветительская деятельность:
Публикации: Публикации:
Анонсы Анонсы
События События
Музей: Музей:
Наши грантодатели Наши грантодатели
СМИ о нас СМИ о нас
___________________
Нові експозиції
Обратная связь
Контакты
Наши опросы
Гостевая книга
Наш форум
___________________
___________________
Каталоги сайтов
Каталог ссылок
Поиск по сайту
Вход на сайт





Забыли пароль?
Экспорт RSS
Подписка на новости

Последние новости



Наш канал на YouTube 

 
Главная
Конкурс «Уроки Голокосту – уроки толерантності» триває Печать E-mail
17.06.2007 г.
Конкурс «Уроки Голокосту – уроки толерантності» триває

 На початок травня 2007 року до Центру «Ткума» надійшло 160 заявок на участь у конкурсі. У різний спосіб поспішають заявити про свої роботи потенційні учасники першого відбіркового туру конкурсу. Учні, вчителі, викладачі та студенти з багатьох куточків України та зарубіжжя вже надсилають не лише листи із заявками, а й роботи з великим розмаїттям тем та форм викладу. Науково-дослідницькі та методичні пошуки займають вагому частку серед надходжень. Зокрема, великої уваги дослідники минулого надали спогадам людей, які були свідками чи учасниками досліджуваних подій.
  Особливо ретельно висвітлюються долі відомих, навіть, легендарних постатей – земляків наших учасників (роботи: «Мій земляк – Юда Должанський» Веретеннікової Олександри, учениці Радушанської СШ; «Карл Лустіг – дослідник Голокосту в Закарпатті» Безвершенко Антона, учня Ужгородської ЗОШ № 9; «Осмислення трагедії Голокосту в житті і творчості Пауля Целана» Шевченко Ольги, учениці Надєждівської СШ; «Доля людини в часи Голокосту» Мілащенко Марини учениці Червонодонецької гімназії; «Життя і смерть в епоху Голокосту: на матеріалах сім’ї Галперт» Мартинової Віри, студентки Закарпатського державного університету; методичні розробки вчителів: Павзенюк Ольги Ульянівни, викладача Хмельницького професійного ліцею м. Дунаївці, Теремецької Олени Ігорівни, вчителя Лубенської ЗОШ № 10; мультимедійний проект «Вадим Сидур» Масловського Андрія, студента магістратури Державної академії керівних кадрів культури і мистецтв м. Києва).
  До сьогодні не залишають байдужими наших учасників трагічні місця та пов’язані з ними останні жахливі миті життя приречених на смерть людей – це і концтабори («Мала фортеця Терезін», робота Кіндратової Христини, учениці з м. Ліберець, Чехія; «Нацистські табори – імперія смерті», робота Ковтунової Наталії, учениці Лозуватьської СШ № 1), і гетто (роботи ««Показове» гетто – Терезін» Пащенка Дениса, учня Веселівської СШ; мультимедійний проект «Терезінське гетто» Масловського Андрія, студента магістратури Державної академії керівних кадрів культури і мистецтв м. Києва), і місця масових розстрілів (роботи: «Трагедія села Богданівки» Зінченко Анастасії, учениці Миколаївської ЗОШ № 31; «Трагедія Голокосту на Лохвиччині» Калачник Ірини та Козіної Юлії учениць гімназії № 1 м. Лохвиці; «Трагедія єврейського населення Львова…» Грибана Максима, курсанта Львівського державного університету безпеки життєдіяльності; «Єврейська община Закарпаття» Микулинець Ольги, студентки Мукачівського технологічного інституту).
  Важливо, що ряд учасників присвячують свої дослідження особливо значимому чиннику історії – питанням Опору фашистським загарбникам («Єврейський опір на Сумщині» Прийма Миколи, Сумська ЗОШ № 12), участі воїнів-євреїв на фронтах Другої світової війни (Журавель Юлії, учениці Лозуватської СШ№ 1), Праведникам світу («Праведники народів світу в Донбасі», Гомер Божани, учениці Донецького ліцею № 12) та проблемам толерантності («Педагогіка миру і толерантності як соціально-педагогічна проблема сучасної молоді» Климчика Антона, студента Криворізького педагогічного університету; «Трагедія циганського народу під час Другої світової війни», Акопової Алли, студентки ВПУ № 7 м. Кременчук; «Релігійні громади під час нацистської окупації на території України» Григораш Ельвіри, студентки ВПУ № 7 м. Кременчук).
  Наприклад, у роботі «Голокост: історія, психологія, етика», яку виконала Фаюк Катерина студентка І курсу групи Т-101 технологічного відділення м. Біла Церква (науковий керівник Листопад Тетяна Миколаївна), зазначено:
  «Про геноцид євреїв багато відомо. Довгий час дослідників цікавило головне питання: як це відбувалося? На нього є багато відповідей. Але є і інші питання: чому? За що? Чому, наприклад, мали загинути 90% єврейських дітей, яким в 1939 р. було лише 15 років? Ми не можемо відповісти на нього сьогодні, як не могли відповісти жертви Голокосту. Не виникає сумнівів – людство ніколи не зможе повністю осмислити Голокост.
  І все ж, заперечення реальності Голокосту, байдужість до його подій ставить під загрозу наше майбутнє. «Важко і малоприємно заглиблюватися в це море зла» – роздумує письменник Прімо Леві. – Є спокуса «скривившись, відвернутися і відключити свідомість. Цій спокусі не можна піддаватися». Хотілося б, щоб Голокосту ніколи не було. Але, на жаль, він був в центрі Європи і навіки залишиться частиною європейської спадщини.
  На думку історика Омера Бартова, найстрашніше в тому, що «із Голокосту не можна винести ніяких уроків». Нелюдська абсурдність Голокосту позбавляє сенсу, наперед прирікає на провал будь-які наміри чомусь навчитися. Це сильний доказ. Голокост – чорне провалля в історії Європи і сучасного світу. Але потрібно пам’ятати, що він відбувся тому, що такі ж люди, як і ми, рік за роком планували і здійснювали масові вбивства. Це був їх добровільний і свідомий вибір.
  Батьки, вчителі, політики – всі дорослі зобов’язані пояснити дітям, а ті – своїм дітям, що правильний вибір завжди поруч з неправильним, злочинним. І щоб зробити в житті вірний вибір, ми маємо пам’ятати, у що обійдеться помилка. Тільки пам’ять, пильність, обізнаність і відповідальність допоможуть людям вчасно розгледіти зародження будь-якої нової етнонаціональної катастрофи і вжити адекватних заходів, що зможуть її зупинити».
  Порівняти наслідки двох тоталітарних режимів на прикладі трагедій Голодоморів та Голокосту побажали Дегтярьова Марія та Філіпова Анастасія, учениці Підстепненської ЗОШ; Бабенко Тетяна, учениця Обізнівської ЗОШ; Ярова Любов і Вільчинська Ілона, учениці з Балаклії; Колесник Марина з НВК «Школа-гімназія» № 3 м. Армянська; ряд студентів ВПУ № 7 міста Кременчук під керівництвом викладача Топчій Тетяни Степанівни.
  Серед заявлених робіт багато творчих: оповідання, есе, вірші, малюнки, скульптурні композиції та макети пам’ятників, мультимедійні проекти, фільми, тощо. Серед авторів Андронатій Дар’я та Алмашова Альона, учениці Цюрупинської спеціалізованої школи № 2; Макарова Ольга та Гаврилюк Вікторія учениці Новомаячківської ЗОШ; Якименко В’ячеслав, учень Балаклійської ЗОШ № 1; Баздирев Владислав, Запорізький НВК№ 67; Блешмудт Юлія, учениця ліцею № 100 Дніпропетровська; Подгорна Галина, студентка Державної академії керівних кадрів культури і мистецтв м. Києва; Сенаторова Анна, студентка Донецького Національного університету. До Вашої уваги пропонуємо комплекс тематичних малюнків, виконаних учнями Ужгородської ЗОШ № 14 під керівництвом вчителя історії Стойки Романа Йосиповича. Методичні розробки уроків, тем та розділів з історії, правознавства та літератури запропонували на розгляд журі Конкурсу Титаренко Дмитро Миколайович (старший викладач Донецького юридичного інституту Луганського державного університету внутрішніх справ), Гончаренко Олексій Миколайович (декан педагогічно-індустріального факультету ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький ДПУ ім. Г. Сковороди»), Коваль Ольга Іванівна (вчитель Токкарівської ЗОШ Білозерського р-ну), Гільбранат Раїса Іванівна (вчитель Зідьківської ЗОШ ім. Г. І. Ковтуна), Сімачова Світлана Володимирівна (заступник директора Козятинського НВК № 6), Зайцева Надія Олексіївна (вчитель Полошківського НВК Сумської обл.), Лукава Ірина Іванівна (вчитель Брилівської ЗОШ, Херсонської обл.) та інших. Практичні наслідки таких уроків неоціненні. Під враженням від почутого в учнів та студентів виникають потужні почуття емпатії, які виливаються у бажання негайно діяти в ім’я збереження миру. Так, урок «Суд над фашизмом» вчителя історії Шепелявенко Тамари Григорівни (ЗОШ с.Стави Кагарлицького р-ну) вилився у «Звернення» учнів до урядів країн світу:
  Звернення учнів Ставівської ЗОШ Кагарлицького р-н удо урядів країн світу
  «Ми, учасники уроку-суду над фашизмом, учні 9–11 класів Ставівського НВО заслухали свідчення жертв Другої світової війни і прийшли до висновку, що Друга світова війна 1939 – 1945 рр. стала гігантським протиборством сил агресії і геноциду з силами свободи і демократії. Нацистський режим демонстрував усьому світові свою антилюдську сутність. Він передбачав здійснення особливої расової політики, жертвами якої стали євреї, цигани, а після цього і слов’янське населення. По всій території Європи запрацювали «фабрики смерті» – концентраційні табори. Криваві погроми проводили спеціально створені зондеркоманди.
  Історія ніколи не пробачить фашизму страшні злочини, під час яких, сотні мільйонів людей опинилися у безодні горя і страждань.
1. Ми звертаємось до урядів країн світу із закликом будувати нове громадянське суспільство на Землі, засноване на принципах рівності можливостей, партнерства всіх націй та народів.
2. Ми закликаємо будувати нові основи людської безпеки посередництвом миру, а не війни.
3. Ми цілковито переконані, що завдяки колективним зусиллям можна запобігти найстрашнішим аспектам бідності, утворити таке суспільство, де кожна дитина отримає належну освіту і людське життя буде оточене турботою про здоровь’я.
4. Ми вважаємо, що людство спроможне збудувати таке суспільство, яке базується на загальних відкритих ринках, а не на протекціонізмі, на відкритому політичному діалозі, а не на насильстві.
5. Ми висловлюємо віру в те, що уряди країн світу візьмуть на себе високу відповідальність за здійснення миру на Земній кулі і не допустять нових страждань і страхіть війни.
6. Ми щиро віримо, що Організація об’єднаних націй стане принциповим гарантом нашої загальної безпеки.
  Сценарії позакласних виховних заходів з конкурсної тематики надсилають Мец Інна Михайлівна (викладач Ужгородського професійного ліцею), Кошова Валентина Миколаївна (вчитель Решетилівської гімназії ім. І.Л. Олійника), Тромбола Марія Михайлівна (вчитель Чепівської ЗОШ Закарпатської обл.), Трухачова Вікторія Вікторівна (методист відділу освіти Криворізької райдержадміністрації), Шульга Віталій Миколайович (директор Зеленопільської СШ Криворізького р-ну), Журавель Тамара Михайлівна (вчитель гімназії № 1 м. Лохвиця, Полтавської обл.), Прийма Тетяна Олексіївна (вчитель Сумської ЗОШ № 12 ім. Б.І. Берестовського).
  Заявлені теми робіт такі розмаїті та цікаві, що Журі конкурсу вже з нетерпінням чекає надходження робіт. Нагадуємо, що термін надсилання робіт продовжено до 15 червня 2007 року. Бажаємо всім учасникам успіхів та творчого натхнення.

Світлана Герус,
керівник освітніх програм
Центру «Ткума»



Последнее обновление ( 19.06.2007 г. )
 
« Пред.   След. »
 
Статистика
Advertisement
Голосования
Нужен ли информационный бюллетень?



«ЖИВАЯ СЕМЬЯ»

ГЕНЕАЛОГИЧЕСКИЕ/СЕМЕЙНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ, ПОИСКИ И ИССЛЕДОВАНИЯ МЕСТ ПОСЕЛЕНИЯ ЕВРЕЕВ


• Еврейские культурно – исторические туры
• Исследования мест и объектов еврейской культуры
• Семейные туры
• Поездки на священные места
• Поиски и исследования штеттлей
• Поиски живущих родственников
• Архивные исследования, пояснения и переводы найденных документов
• Профессиональная видео/фото съемка мест еврейской культуры с их детальным описанием


Кто он-лайн
Статистика
Пользователей: 4229
Новостей: 1007
Ссылок: 228

 

Яндекс цитирования

free counters

Advertisement
Український інститут вивчення Голокосту «Ткума» - Украинский институт Изучения Холокоста «Ткума» (Возрождение)
TKUMA UKRAINIAN INSTITUTE FOR HOLOCAUST STUDIES
Центр "Ткума" 2006–2013 год
tkuma@tkuma.dp.ua
© 2019 Український інститут вивчення Голокосту «Ткума»