Український інститут вивчення Голокосту «Ткума»
Главная КонтактыГостевая книгаCcылкиАнонсыФотогаллереяМузеи
Сегодня: 20.03.2019 г.
Навигация
Язык сайта
RUS/UKR RUS/UKRENG ENG
Главное меню
Главная Главная
О нас О нас
Научные программы: Научные программы:
Образовательные программы: Образовательные программы:
Просветительская деятельность: Просветительская деятельность:
Публикации: Публикации:
Анонсы Анонсы
События События
Музей: Музей:
Наши грантодатели Наши грантодатели
СМИ о нас СМИ о нас
___________________
Нові експозиції
Обратная связь
Контакты
Наши опросы
Гостевая книга
Наш форум
___________________
___________________
Каталоги сайтов
Каталог ссылок
Поиск по сайту
Вход на сайт





Забыли пароль?
Экспорт RSS
Подписка на новости

Последние новости



Наш канал на YouTube 

 
Главная
IV КОНКУРС ТВОРЧИХ РОБІТ Печать E-mail
19.02.2007 г.

ТРАГЕДІЯ ГОЛОДОМОРІВ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ, УРОКИ ГОЛОКОСТУ, ФОРМУВАННЯ ТОЛЕРАНТНОСТІ – В ЦЕНТРІ УВАГИ КОНКУРСУ ЦЕНТРУ «ТКУМА»

«УРОКИ ГОЛОКОСТУ – УРОКИ ТОЛЕРАНТНОСТІ»

 Конкурс «Уроки Голокосту – уроки толерантності» набуває все більших масштабів. Вчителі й учні, викладачі вишів і студенти з усіх регіонів нашої держави розуміють, що «чужого болю» не буває, і єдиною альтернативою тоталітаризму, геноциду є побудова суспільства, заснованого на принципах толерантності, несприйняття насильства у будь-яких формах. Цьому й сприяє усвідомлення уроків Голокосту.

 Ми дуже раді, що Міністерство освіти і науки України поділяє таку позицію Центру «Ткума», про що свідчить надрукований в нашій газеті лист Міністерства, що рекомендує навчальним закладам України взяти участь у конкурсі.

 На сторінках газети ми друкуємо оновлене Положення про конкурс, і звертаємо увагу на тематику конкурсних робіт, що пропонуються. Серед них – ті, що присвячені трагедії Голодоморів українського народу та геноциду циган під час Другої світової війни, репресії щодо релігійних громад в Україні та трагедії Голокосту. Цікавим може стати дослідження усвідомлення українською та світовою спільнотою уроків Голодоморів українського народу і Голокосту. Ми вважаємо це і важливим, і актуальним.



МІЖНАРОДНИЙ КОНКУРС ТВОРЧИХ РОБІТ ШКОЛЯРІВ, СТУДЕНТІВ ТА ВИКЛАДАЧІВ
«УРОКИ ГОЛОКОСТУ – УРОКИ ТОЛЕРАНТНОСТІ»


ЛИСТ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

29.03.07 № 1/9-182
Міністру освіти і науки Автономної
Республіки Крим, управлінням
освіти і науки обласних, Київської та
Севастопольської міських
державних адміністрацій, ректорам
вищих навчальних закладів

Для залучення учнів і студентів, педагогічних і науково-педагогічних працівників до вивчення та дослідження історії Голокосту й Голодоморів в Україні, розвитку нових підходів до її викладання, використання та поширення передового досвіду у викладанні тем Голок осту та Голодоморів в Україні, а також керуючись пп. 4 та 5 Декларації Міжнародного Форуму з Голок осту (Стокгольм, січень 2000 року), до якої приєдналася Україна, і пропозиціями Ради Європи, Міністерство освіти і науки України рекомендує взяти участь у міжнародному конкурсі «Уроки Голокосту – Уроки толерантності», який проводить Всеукраїнський центр вивчення Голокосту «Ткума» («Відродження») (м. Дніпропетровськ).
У конкурсі можуть брати участь:
- учні 8–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів;
- студенти та аспіранти вищих навчальних закладів України ІІІ-ІV рівня акредитації;
- педагогічні працівники загальноосвітніх навчальних закладів;
- науково-педагогічні працівники вищих навчальних закладів.
Детальну інформацію про умови проведення конкурсу можна отримати на сайті згаданого центру – www.tkuma.dp.ua або у відповідальної особи – Ігоря Щупака, директора центру за телефонами: 8 (0562) 36-87-11, 8-050-340-45-66.

Перший заступник Міністра                         підпис                                   Б. М. Жебровський



ПОЛОЖЕННЯ ПРО ОРГАНІЗАЦІЮ І ПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСУ


1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Мета конкурсу:
-залучення викладачів, студентів та школярів до вивчення, дослідження, викладання історії Голокосту;
-засвоєння важливості уроків Голокосту для розуміння проблем сучасного розвитку особи та суспільства;
-спонукання до осмислення трагедії Голокосту: передумови, механізм, наслідки;
-розвиток новітніх підходів до викладання теми Голокосту, використання та поширення передового досвіду у викладанні теми Голокосту в Україні та за інших країнах.

1.2. Завдання конкурсу:
-зацікавлення пізнавальною та дослідницькою діяльністю в галузі історичних та суспільних знань;
-активізація пошукової роботи в галузі історії Другої світової війни та Голокосту;
-дослідження історії України у розвитку подій Другої світової війни та Голокосту на території Україні;
-активізація пізнавального інтересу до історії рідного краю, бажання осмислити та дослідити маловідомі та суперечливі сторінки історії «Малої батьківщини»;
-виховання патріотичних почуттів на основі усвідомленої історичної самоідентифікації;
-формування толерантної свідомості, заснованої на демократичних та гуманістичних засадах;
-розуміння небезпеки сепаратистських, шовіністичних, неонацистських, антисемітських настроїв у розвитку держави, народу, нації;
-формування активної життєвої позиції, що базується на загальнолюдських моральних цінностях;
-створення, поширення та практичне застосування нових методик та технологій викладання історії та інших гуманітарних дисциплін, підвищення кваліфікації педагогів.



1.3. Учасники конкурсу
Учасниками конкурсу можуть бути:
- Учні 8–11 класів шкіл, гімназій, ліцеїв;
- Студенти вищих навчальних закладів;
- Викладачі шкіл та вищих навчальних закладів, аспіранти;
- Класні керівники та організатори виховної роботи.

1.4. Строки проведення 10.01 – 29.09.2007 р.
Термін подачі заявок – до 15 травня 2007 року
Строк подання роботи – до 15 червня 2007 року
Підведення підсумків, нагородження переможців та лауреатів конкурсу29 вересня 2007 року.

1.5. На конкурс приймаються:
1. Наукові роботи (загального характеру та тематичні).
2. Творчі роботи (есе, оповідання, вірші, малюнки, документальні та документально-публіцистичні фільми, анімаційні фільми, мультімедійні роботи та матеріали та ін.)
3. Пошукові роботи (інтерв’ю, дослідження на краєзнавчих чи сімейних матеріалах і т.ін.)
4. Методичні розробки.


2. РЕКОМЕНДОВАНА ТЕМАТИКА КОНКУРСНИХ РОБІТ

1. Голодомори українського народу та Голокост в історії: унікальність та універсальність трагедій.
2. Природа тоталітаризму та уроки Голодоморів українського народу і Голокосту.
3. Голодомори українського народу і Голокост – злочини тоталітарних режимів.
4. Геноциди та їх нищівний вплив на розвиток людства.
5. Природа геноцидів проти народів та націй: уроки ХХ століття та їх наслідки у ХХІ ст.
6. Заперечення Голодоморів та протидія йому.
7. Заперечення Голокосту як соціальне явище.
8. Радянська політика замовчування Голодоморів українського народу і Голокосту.
9. Визнання світовою спільнотою Голодоморів українського народу і Голокосту актами геноциду: хроніка усвідомлення і сучасні тенденції.
10. Сучасна незалежна Україна і визнання Голодоморів українського народу актом геноциду проти української нації.
11. Сучасна незалежна Україна і визнання Голокосту актом геноциду проти єврейської нації.
12. Сучасна незалежна Україна і визнання Голодоморів українського народу і Голокосту актами геноциду, протидія фальсифікації історії.
13. Міжнародний досвід відповідальності за заперечення фактів геноцидів в історії (досвід Канади, Німеччини, США, Франції тощо).
14. Україна під впливом подвійного терору нацистської Німеччини та сталінського режиму.
15. Плани нацистів щодо України та українського народу.
16. Нацистський «новий порядок» та доля народу України.
17. Доля евреїв на території гітлерівської Німеччини та окупованої Європи (перш за все на території окупованої України).
18. Життя та боротьба в гетто та концентраційних таборах.
19. Рухи Опору під час Голокосту (активний та пасивний опір, приклади героїзму тощо).
20. Порятунок евреїв людьми інших національностей (Праведники Народів Світу, Праведники України).
21. Суспільство і Голокост (психологічний, соціальний аспекти).
22. Доля людини в часи Голокосту.
23. Питання правової оцінки дій організаторів Голокосту та їх посібників (колаборація).
24. Моральні дилеми в період Голокосту, гуманістичний вибір німців на окупованій території України.
25. Міжконфесійна толерантність в роки Голодоморів та Голокосту як вияв морального та духовного вибору.
26. Трагедія циганського народу під час Другої світової війни.
27. Релігійні громади під час нацистської окупації на території України.
28. Форми вшанування пам’яті загиблих.
29. Уроки Януша Корчака.
30. Уроки Рауля Валенберга.
31. Осмислення Голокосту (філософський, етичний, моральний, теологічний підходи).
32. Усвідомлення світовою спільнотою уроків Голодоморів українського народу і Голокосту.
33. Уроки Голодоморів і сучасна Україна.
34. Уроки Голокосту і сучасна Україна.
35. Уроки Голодоморів, Голокосту і сучасна Україна.


Викладачі надсилають методичні розробки по темі Голокосту: плани і тексти уроків, програми факультативів, проекти, сценарії позакласних заходів, навчальні посібники, тексти для розділів навчальних та методичних посібників, атласи, карти, фільми тощо.
В якості конкурсних робіт можуть бути представлені комп’ютерні програми, мультімедійні проекти і Web-сайти.


3. ОЦІНЮВАННЯ КОНКУРСНИХ РОБІТ

3.1. Журі конкурсу.
Склад журі
Голова журі:
Т. Ладиченко – канд. іст. наук, професор, зав. каф. методики викладання суспільних дисциплін Національного педагогічного університету ім. М. Драгоманова (Київ).
Члени журі:
І. Альтман – канд. іст. наук, Співголова Російського Центру «Голокост» (Москва, Росія);
Л. Базилевськаучитель-методист, методист з історії Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (Дніпропетровськ);
А. Вайс – доктор наук, науковий радник Центру «Ткума», член Громадської Ради Інституту Яд-Вашем (Єрусалим, Ізраїль);
С. Герусучитель-методист, керівник освітніх програм Центру «Ткума» (Дніпропетровськ);
В. Нікітенков – канд. іст. наук, доцент, зав. кафедри всесвітньої історії Брестського державного університету (Брест, Білорусь);
О. Мовчан – канд. філософ. наук, завідувач відділу соціально-гуманітарної, мистецької освіти та освіти з бізнесу і права Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України (Київ);
Я. Петелевич – доктор наук, науковий співробітник Польського Центру вивчення Голок осту Польської Академії наук (Варшава, Польща);
Т. Чайка – канд. філософ. наук, доцент, провідний науковий співробітник Інституту Філософії Національної Академії наук України (Київ);
І. Щупак – канд. іст. наук, учитель-методист, директор Центру «Ткума», експерт ОБСЄ (Дніпропетровськ).

Журі Конкурсу проводить підведення підсумків в три тури:
І тур – 10 червня 2007 року (оглядово-відбірковий, подання робіт на рецензування)
ІІ тур – 10 вересня 2007 року (Визначення фіналістів Конкурсу, розгляд змісту робіт та рецензій)
ІІІ тур – 29 вересня 2007 року (Фінал Конкурсу, захист робіт учасниками Фіналу, нагородження переможців)

3.2. Рецензії
Рецензії на наукові роботи за встановленою МОН формою виконують фахівці, запрошені Журі Конкурсу. Рецензії розглядаються та зберігаються Журі. Рецензії не надсилаються авторам, але можуть бути надані для ознайомлення учаснику у разі виникнення суперечливої ситуації.
Рецензії на наукові роботи за встановленою МОН формою можуть бути надані до Конкурсу за ініціативою автора та розглянуті Журі Конкурсу.

3.3. Відзнаки Конкурсу
- кращі роботи відзначаються спеціальними Дипломами трьох ступенів;
- роботи переможців рекомендуються до публікацій;
- роботи переможців рекомендуються до участі в Міжнародних конкурсах;
- переможці конкурсу одержують цінні подарунки;
- учасники та переможці конкурсу запрошуються на семінари, стажування, конференції, екскурсії та поїздки до пам’ятних та історичних місць в Україні.
- вчителі-переможці Конкурсу запрошуються на Міжнародний педагогічний семінар, що відбудеться у грудні 2007 – січні 2008 р. в Ізраїлі.


4. ВИМОГИ ДО КОНКУРСНИХ РОБІТ

4.1. Пропонований об’єм конкурсної роботи – не менше 10 сторінок (комп’ютерного тексту формату А4; Microsoft Word, шрифт Times New Roman Cyr, розмір шрифту 14, друк через 1,5 інтервали, вирівнювання по ширині, сторінки пронумеровані (необхідно також надати CD або дискету, яка містить текст роботи).

4.2. Робота повинна містити:
-Зміст (план);
-Вступ, який розкриває мету та завдання роботи;
-Основну частину;
-Підсумки, згідно до мети та завдань.

4.3. Якщо робота має «Додатки», необхідно оформити їх список.

4.4. Якщо автор використовував для підготовки та написання роботи допоміжну літературу, необхідно оформити текст роботи посиланнями та бібліографічним додатком (списком використаної літератури та документальних джерел).

4.5. Титульний лист оформляється згідно наступних вимог:
Для школярів, студентів та аспірантів
1. Прізвище, ім’я та по-батькові автора.
2. Місце навчання, клас, курс, група.
3. Науковий керівник (ПІБ, спеціалізація та ін.).
4. Науковий консультант (ПІБ, спеціалізація та ін.).

Для вчителів, викладачів та аспірантів
1. Прізвище, ім’я та по-батькові автора.
2. Місце роботи, посада.
3. Науковий консультант (ПІБ, спеціалізація та ін.).


4.6. Приймаються роботи українською, російською або англійською мовами.

4.7. До роботи необхідно додати заяву про участь у Конкурсі (див. Додаток), яку також можна надіслати електронною поштою.

4.8. Учасники Конкурсу передають Центру «Ткума» права на публікацію у будь-якій формі та на переклад своєї роботи. При публікації роботи чи її фрагментів обов’язкове посилання на Конкурс Центру «Ткума». При публікації чи цитуванні робіт надісланих на Конкурс будуть вказані їх автори.

4.9. Учасникам Конкурсу надається методична допомога, можлива передача навчально-методичної літератури серії «Українська бібліотека Голокосту» (видання Центру «Ткума»).

4.10. При оцінюванні робіт враховується:
- відповідність змісту до заявленої теми, поставленої мети та завдань;
- актуальність та оригінальність постановки проблеми;
- самостійний підхід до вирішення проблеми, результативність дослідження;
- науковість, логічність та стиль викладу;
- глибина аналізу та повнота відображення проблеми;
- кількість та якість використаних матеріалів, літературних та документальних джерел, періодичних видань, архівних матеріалів, усних свідчень, ілюстрацій.


5. ДОДАТКОВА ІНФОРМАЦІЯ

5.1. Автори робіт, надісланих на конкурс, погоджуються з правом використання їх повністю або частково в збірках робіт, наукових журналах, інформаційних та інших виданнях Центру «Ткума».

5.2. Надіслані на конкурс роботи авторам не повертаються.

5.3. Конкурсні роботи слід надсилати за адресою:
Центр «Ткума», вул. Барикадна 15 Б, м. Дніпропетровськ, 49044

Довідки за телефоном: 8 (0562) 36-87-11, (056) 744-07-23                           e-mail Этот e-mail защищен от спам-ботов. Для его просмотра в вашем браузере должна быть включена поддержка Java-script







 

Заявка учасника конкурсу

«Уроки Голокосту – уроки толерантності»

 

Назва роботи

 

Автор (ПІБ)

 

Навчальний заклад

 

Клас (курс, посада)

 

Науковий керівник, консультант

 

Керівник установи

 

 

Адреса навчального закладу

Назва закладу

 

 

№ будинку

 

 

Вулиця

Місто (село)

 

Область, район

 

 

Країна

 

Індекс

e-mail

 

 

Контактні телефони

 

 

Домашня адреса

ПІБ

 

 

№ будинку

 

 

Вулиця

Місто (село)

 

Область, район

 

 

Країна

 

Індекс

e-mail

 

 

Контактні телефони

 

 

 

Дата заповнення

 

Підпис

 


Последнее обновление ( 08.05.2007 г. )
 
« Пред.   След. »
 
Статистика
Advertisement
Голосования
Нужен ли информационный бюллетень?



«ЖИВАЯ СЕМЬЯ»

ГЕНЕАЛОГИЧЕСКИЕ/СЕМЕЙНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ, ПОИСКИ И ИССЛЕДОВАНИЯ МЕСТ ПОСЕЛЕНИЯ ЕВРЕЕВ


• Еврейские культурно – исторические туры
• Исследования мест и объектов еврейской культуры
• Семейные туры
• Поездки на священные места
• Поиски и исследования штеттлей
• Поиски живущих родственников
• Архивные исследования, пояснения и переводы найденных документов
• Профессиональная видео/фото съемка мест еврейской культуры с их детальным описанием


Кто он-лайн
Статистика
Пользователей: 4229
Новостей: 1007
Ссылок: 228

 

Яндекс цитирования

free counters

Advertisement
Український інститут вивчення Голокосту «Ткума» - Украинский институт Изучения Холокоста «Ткума» (Возрождение)
TKUMA UKRAINIAN INSTITUTE FOR HOLOCAUST STUDIES
Центр "Ткума" 2006–2013 год
tkuma@tkuma.dp.ua
© 2019 Український інститут вивчення Голокосту «Ткума»