Український інститут вивчення Голокосту «Ткума»
Главная КонтактыГостевая книгаCcылкиАнонсыФотогаллереяМузеи
Сегодня: 18.01.2018 г.
Навигация
Язык сайта
RUS/UKR RUS/UKRENG ENG
Главное меню
Главная Главная
О нас О нас
Научные программы: Научные программы:
Образовательные программы: Образовательные программы:
Просветительская деятельность: Просветительская деятельность:
Публикации: Публикации:
Анонсы Анонсы
События События
Музей: Музей:
Наши грантодатели Наши грантодатели
СМИ о нас СМИ о нас
___________________
Нові експозиції
Обратная связь
Контакты
Наши опросы
Гостевая книга
Наш форум
___________________
___________________
Каталоги сайтов
Каталог ссылок
Поиск по сайту
Вход на сайт





Забыли пароль?
Экспорт RSS
Подписка на новости

Последние новости



Наш канал на YouTube 

 
Главная
Недільний університет: «Євреї в революції» Печать E-mail
16.12.2013 г.
15 грудня відбулося чергове заняття Недільного університету. Про участь євреїв у революціях 1905 р. та 1917 р. розповідав ідейний натхненник проекту та його модератор д-р Ігор Щупак. Лектор поставив перед собою складну задачу – розповідати і про події у Російській імперії, і про перебіг революцій на українських землях. Протягом заняття д-р Щупак розвінчує багато міфів, що стосуються участі євреїв у революціях. Зокрема, й ту легенду, котра збереглася в історичній свідомості багатьох мешканців пострадянського простору і стверджує, що, мовляв, переворот і революції в Росії здійснили євреї.

А от в участі євреїв у революційних подіях (власне, як і представників будь-якої іншої національної меншини, що проживала на території Росії) сумніватися не доводиться. На те були серйозні передумови. Попри високий рівень освіченості, багатьом євреям не вдавалося вступити до вишів, а значить вирватися за межі риси осілості. Свідомість євреїв бунтувала проти обмеження прав. Д-р Ігор Щупак розповідає, що за легендою, до царя Миколая II прийшла делегація рабинів. Вони просили скасувати поріг на вступ євреїв до вишів (він визначав максимальну кількість євреїв, які могли стати студентами). Інакше, не вдасться оминути повстань єврейської молоді.
Євреї, безсумнівно, внесли свою лепту в визвольний рух Росії. Як народ переважно міський, грамотний і найбільш безправний, євреї природно висунули зі своїх лав великий відсоток активних борців проти старого режиму, але вони далеко не грали тієї ролі у підготовці російської революції, яку їм приписують антисеміти і деякі погано обізнані іноземці.
Значно перебільшена також роль євреїв і в більшовицькій революції. Батьком більшовизму був неєврей Володимир Ульянов-Ленін, і хоча сам Ленін себе вважав мало не найбільш правовірним учнем Карла Маркса, більшість російських теоретиків марксизму, з Г. В. Плехановим на чолі, ще за багато років до революції 1917 року стверджували, що «ленінський більшовизм є сумішшю чисто російського анархізму з французьким якобінством, покритої марксистським лаком».
Що стосується революційних подій в українських землях. Українська Народна Республіка оголосила себе незалежною від Росії. Вищим законодавчим органом цієї держави стала Центральна Рада (рада), що сформувала уряд (Генеральний секретаріат). І в Центральній раді, і в уряді активну участь брали євреї. При цьому в Центральну раду вони входили за партійним принципом. У Раді засідали представники Бунду, Поалей Ціон, Демократичного Єврейського Об'єднання і сіоністи.
Більш того, в Генеральному секретаріаті було створено міністерство (комісія) з єврейських справ. Євреї очолювали це міністерство. Також в їх руках знаходився пост генерального контролера (члени Бунду М. Рафес і О. Золотарьов).
У Третьому універсалі Центральної Ради, який проголошував УНР, говорилося про надання національним меншинам, в т. ч. і євреям, «національно-персональної автономії».
У тих районах України, які перебували під контролем Директорії, погроми стали для євреїв постійним лихом. Проте, д-р Ігор Щупак стверджує, що дарма в цих погромах звинувачують Симона Петлюру. Він був заручником безвладдя і не мав жодного впливу на місцевих командирів військових частин.
Заняття проходило у формі інтерактивної бесіди, Ігор Щупак раз по раз звертався до аудиторії, змушуючи пригадувати шкільні знання з історії, брати участь в обговоренні. Підслухано: заняття справило неабияке враження на слухачів, вони ще довго після завершення заняття обмінювалися думками з приводу лекції та висловлювали захоплення майстерністю Ігоря Щупака.
Цікаво також, що заняття Недільного університету спонукають слухачів до подальшого самостійного вивчення історії та традицій єврейського народу. Ті, хто вперше відвідав заняття, неодмінно стають постійними гостями проектів «Ткуми», а постійні слухачі записуються до бібліотеки Інституту та радяться з Ігорем Яковичем стосовно списку літератури для опрацювання.
Всупереч традиції наступне заняття Недільного університету відбудеться у другу неділю місяця, 12 січня (нагадаємо, що зазвичай заняття проходять кожної третьої неділі місяця). Д-р Ігор Щупак продовжить тему «Євреї в революції», і розкаже про участь євреїв у ВНК (Всеросійській надзвичайній комісії), про євреїв-творців репресивної системи та про євреїв жертв цієї системи.













Последнее обновление ( 16.12.2013 г. )
 
« Пред.   След. »
 
Статистика
Advertisement
Голосования
Нужен ли информационный бюллетень?



«ЖИВАЯ СЕМЬЯ»

ГЕНЕАЛОГИЧЕСКИЕ/СЕМЕЙНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ, ПОИСКИ И ИССЛЕДОВАНИЯ МЕСТ ПОСЕЛЕНИЯ ЕВРЕЕВ


• Еврейские культурно – исторические туры
• Исследования мест и объектов еврейской культуры
• Семейные туры
• Поездки на священные места
• Поиски и исследования штеттлей
• Поиски живущих родственников
• Архивные исследования, пояснения и переводы найденных документов
• Профессиональная видео/фото съемка мест еврейской культуры с их детальным описанием


Кто он-лайн
Статистика
Пользователей: 4229
Новостей: 1007
Ссылок: 228

 

Яндекс цитирования

free counters

Advertisement
Український інститут вивчення Голокосту «Ткума» - Украинский институт Изучения Холокоста «Ткума» (Возрождение)
TKUMA UKRAINIAN INSTITUTE FOR HOLOCAUST STUDIES
Центр "Ткума" 2006–2013 год
tkuma@tkuma.dp.ua
© 2018 Український інститут вивчення Голокосту «Ткума»